Kreativita znamená tvořivost. V naší branži přijít na něco, co dokáže zaujmout cílovou skupinu. Může to být vstupní nápad kampaně, tvorba loga, sloganu, jednotná identifikace firmy, podoba tiskových materiálů, webu nebo výstavní expozice. Pár příkladů.
Dostali jsme pozvánku do výběrového řízení na grafiku katalogu velké firmy. Připravili návrhy a odjeli ke klientovi. Tam jsme zjistili, že naším konkurentem je také grafička, kamarádka majitele a generálního ředitele v jednom. Jenže jsme to vyhráli. Tím začala desetiletá spolupráce s firmou BEST, největším výrobcem betonové dlažby, a jejím majitelem Ing. Tomášem Březinou.
Je úspěšný, tvrdý a přímočarý. Jeho odpor k průměrnosti, nám ale umožnil navrhnout a realizovat kampaně, které i při rozumných rozpočtech bodovaly a podporovaly úspěch firmy. Příklad?
1. Zadání: Dlažba BEST je krásná, každý si vybere. Můžete to říci mnoha všedními způsoby, my jsme na dlažbu vyfotili čuníka a vypustili billboard se sloganem: Na naší dlažbě i prase vypadá dobře.
2. Zadání: Vymyslet slogan firmy s apelem na vysoké estetické i funkční vlastnosti dlažby.
Výsledek: Domov začíná přede dveřmi.
3. Zadání: Kampaň na zadky autobusů s cílem zvýraznit výjimečnost značky.
Výsledek: Navrhli jsme několik sloganů:
4 % dospělých věří na Ježíška
87 % žen ví vždy svoje
23,5 % Čechů nejí čočku
Všechny jsme doplnili jednotným textem ... ale všichni mají rádi dlažbu BEST a výstižným polodetailem fotky dlažby.
4. Zadání: Informovat o novém stavebním systému UNIKA, jehož předností je úspora energií a rychlost stavby.
Výsledek: Připravili jsme vizuály pro inzerci a venkovní reklamu, kterým vévodila podprsenka zavěšená na zrcátku v autě. K tomu text: Příště už ve vlastním domě.
Udělali jsme desítky katalogů, inzercí, podíleli jsme se na zásadní změně obchodní politiky. Kampaně byly výrazné a nesly efekt. Ale nic z toho by nevyšlo, nebýt na druhé straně Ing. Březiny a jeho lidí, kteří nám věřili a chtěli něco víc, než jen informační sdělení.



Pro nově vznikající sportovní centrum GOLDEN BODY jsme navrhovali logo, kompletní firemní identitu, webové stránky a celou zavádějící kampaň. Tři dámy, stojící za projektem, byly báječné. Bavili jsme se o hlavním vizuálu kampaně k otevření a ony navrhovaly vysportované tělo s vosím pasem. Prostě to, co si tam dávali všichni ostatní. Přišli jsme s opakem, tedy tělem, které naopak jejich procedury potřebuje, a sloganem ...za lepší tělo. Když to viděly poprvé, neskrývaly rozpaky. Pak řekly ano a zrodila se kampaň, o které v cílové oblasti centra GOLDEN BODY mluvili všichni. A opět je to o dialogu, snaze najít nejlepší řešení a víře ve schopnosti agentury, která kreativitou nereprezentuje sebe, ale klienta.

Ať chceme nebo ne, kreativita souvisí s estetickým vnímáním. A pokud Vás o logo a návazně o celou vizuální podobu firmy požádají dvě renomované architektonické společnosti, trochu trnete. Tam prostě je „krásno“ vystudované.
Co jiného vymyslet pro podporu prodeje domů v developerském projektu firmy v Přešticích?
Jak udělat nový web, aby dělal image a současně podpořil developerský prodej?
Jak udělat kalendář, aby bylo jasné, že je od architektů? Právě návrh variant a finální verze „obyčejného“ kalendáře byla úžasná práce. Vymýšlel se koncept, fotily detaily, psaly jsme drobné fejetony ke každému měsíci. A pak oponentura nápadů u klienta, finální zlom a výběr tiskové produkce. Určitě to za to stálo a díky za přístup a nadhled Ing. arch. Pavlu Boříkovi.



Druhý takovým klientem je architektonická a projekční kancelář Ing. arch. Jana Pavla Vlčka. Vlastně tam platí to samé, jako u „Boříků“. Zadání, náš návrh řešení, diskuze. Pan architekt Vlček přišel původně s tím, že už si „reklamu“ nechce dělat sám a líbí se mu, co máme na stránkách. Následovalo logo, webové stránky a jeho první billboardová kampaň. Přemýšleli jsme, co v ní říci o architektovi. Napadlo nás, že lidi se jich bojí, protože nevědí, kolik jejich práce stojí a s čím vlastně stavebníkovi pomohou. A tak se zrodila kampaň s jednoduchou grafikou a sloganem NEBOJTE SE ARCHITEKTA. Těch pár ploch mělo velice dobrou odezvu. Zastavil bych se ještě u toho webu, protože jsme na ně docela pyšní. Nejen jak vypadá, ale podle slov Ing. arch. Vlčka přes web nyní získává prakticky všechny své klienty. Samozřejmě, není to udělat stránky a rok na ně kašlat. Je to systematická práce. A děkujeme, pane Vlčku, za zákaznický pohled při finalizace našeho nového webu.




Z předcházejících řádek jasně vyplývá, že spolupráce mezi klientem a agenturou je pro úspěch zásadní. Pokud si jedna strana myslí, že je nejchytřejší na světě, je obvykle lepší nechat ji v tom přesvědčení samotnou.